Přeskočit na obsah

Ferrari sbírka

Milujeme auta se vzpínajícím se koněm ve znaku. Prohlédněte si naši sbírku.

„Vášeň nelze popsat, můžeš ji jen zažít.“
Enzo Ferrari

Ve sbírce
1975

Ferrari 365 GT4 BB

První motor V12 typu boxer s uložením vzadu debutoval na autosalonu v Turíně v roce 1971, kde úspěšně nahradil model Daytona. Dvě „B“ v názvu znamenají Berlinetta Boxer, což odkazuje na skutečnost, že válce motoru jsou uspořádány do úhlu 180°. Motor má zdvihový objem 4 400 cm³, výkon 380 koní a maximální rychlost 300 km/h, což z něj v té době činilo nejrychlejší vůz světa. Klínovitý tvar přídě vychází z koncepčního vozu Pininfarina P6 z roku 1968. Jedinečnou charakteristikou tohoto modelu je šest zadních kulatých světel a šest koncovek výfuku.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
1976

Ferrari 512 BB, BBi

Model 512 BB byl představen na pařížském autosalonu v roce 1976 jako nástupce 365 GT4/BB a vyráběl se až do roku 1981, kdy byl nahrazen modelem 512 BBi s palivovým vstřikováním místo karburátorů. Během tohoto období bylo vyrobeno celkem 929 kusů s výrobními čísly podvozku od 19677 do 38487. Název nového modelu byl mnohem jednodušší než jeho předchůdce a narušil tradiční praxi Ferrari, která odkazovala na zdvihový objem jednoho válce. Místo toho pokračoval v trendu započatém sérií Dino, který odkazoval na celkový objem motoru a počet válců, tedy 5litrový motor s 12 válci. Část „BB“ v názvu modelu stále znamenala „Berlinetta Boxer“, což odkazovalo na dvě řady šesti válců uspořádaných vodorovně proti sobě. Základní principy, tvar a vlastnosti vozu byly podobné jako u jeho předchůdce, ale existovaly drobné vizuální rozdíly, které oba vozy odlišovaly. Největším technickým rozdílem bylo zvýšení objemu motoru.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
1984

Ferrari Testarossa

Název Testa Rossa, což v italštině znamená „Červená hlava“, odkazuje na barvu krytů vačkových hřídelů na sportovních závodních modelech. Novodobý model s tímto jménem pokračoval v tradici s červeně lakovanými kryty vačkových hřídelů. Svůj debut měl ve třpytivém prostředí nočního klubu Lido na Champs Elysées v Paříži, v předvečer pařížského autosalonu v roce 1984, kde byl slavnostně představen pozvaným novinářům a hostům, než byl následující den odhalen veřejnosti.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
1991

Ferrari 512 TR

Dvanáctiválcový boxer prošel řadou úprav, včetně snížení podvozku, aby se snížilo těžiště vozu, což zlepšilo přilnavost k vozovce a snížilo osu naklánění. Výkon se zvýšil o 38 koní a rovněž se zvýšil již tak velkorysý točivý moment dvanáctiválce. Model 512 TR, nástupce Testarossy, byl představen pro modelový rok 1992. Nové auto se vrátilo k pojmenování pomocí čísel, kde „5“ označuje objem motoru v litrech a „12“ počet válců, zatímco „TR“ je zkratka pro Testarossa (Testa Rossa). Hlavními vnějšími vizuálními změnami byly úpravy přídě a zádi, design mřížky na víku motoru a design kol. Profil vzpěr plachtových panelů byl upraven tak, aby plynule přecházely do střešního panelu, na rozdíl od Testarossy, která měla schody a černé perforované mřížky výfukového vzduchu. Uvnitř došlo ke změnám v designu sedadel, volantu a detailech obložení. Mechanicky bylo provedeno mnoho změn na motoru a převodovce, což zvýšilo výkon a zajistilo uspokojivější a pozitivnější používání převodovky. I když to vizuálně nebylo patrné, umístění sestavy motoru a převodovky v podvozku bylo sníženo o 30 mm, což dále snížilo těžiště a zlepšilo již tak vysoký standard jízdních vlastností.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
1996

Ferrari 550 Maranello

550 Maranello těžilo z maniakální pozornosti Ferrari k aerodynamice s nízkým koeficientem odporu (Cd 0,33) a konstantním přítlakem na obě nápravy. Kombinace nekompromisního výkonu a aerodynamické účinnosti pomohla vozu 12. října 1998 v Marysville ve státě Ohio vytvořit nové rychlostní rekordy sériového vozu, když urazil 100 km (62 mil) při průměrné rychlosti 304,1 km/h (188,88 mph) a 296,168 km/h (183,955 mph) za jednu hodinu.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2002

Ferrari 575 Maranello

Vlastnosti, které dělaly 575M Maranello jedinečným, byly uvedeny již v jeho názvu. Číslo 575 naznačovalo zvýšení efektivního zdvihového objemu motoru z 5500 na 5750 ccm, což vedlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu – dlouhodobých cílů vývoje Ferrari. V souladu s tradiční terminologií Ferrari znamenalo „M“ označení „modificato“, tedy modifikovaný, což signalizovalo celkové zvýšení výkonu. Kromě úprav motoru to bylo také poprvé, kdy byla převodovka ve stylu F1 použita i na silničním Ferrari V12.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2006

Ferrari 599 GTB

Jednou z jedinečných předností současné řady Ferrari je převodovka typu F1. U modelu Ferrari 599 GTB Fiorano byla tato technologie posunuta o krok dále, což vedlo k vytvoření úžasné převodovky F1-SuperFast. Název této nové převodovky zahrnuje dva klíčové koncepty, které stojí za jejím designem: odvození z ultra konkurenčního světa Formule 1 a rychlejší než kdy předtím časy řazení. Ve skutečnosti je to jeden z nejvíce inovativních a nejexkluzivnějších prvků Ferrari 599 GTB Fiorano a další světová novinka v silničním voze.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2012

Ferrari F12

Kromě čistých výkonových hodnot je také neuvěřitelně plynulé a intuitivní na řízení, a to díky jedinečnému ovládání, které vzbuzuje důvěru ve všech rychlostech, nejen na limitu na trati. Toho bylo dosaženo z velké části díky vývojové práci provedené na uspořádání, které vozu pomohlo udělat obrovský skok vpřed, pokud jde o agilitu a odezvu, a to i při nižších rychlostech, což je charakteristika více v souladu s vozy s motorem uprostřed vzadu.
Model Official Page

Ve sbírce
2019

Ferrari F8 Spider

Aby dosáhli svého cíle, kterým je snadný přístup a používání působivého výkonu vozu, inženýři Ferrari pracovali na integraci výkonu motoru a aerodynamiky s nejnovější iterací systémů řízení dynamiky vozidla. Systém Side Slip Control, který zlepšuje kontrolu řidiče na limitu pro ještě poutavější zapojení, byl dále vyvinut. Přechod z verze 6.0 na 6.1. odráží skutečnost, že systém Ferrari Dynamic Enhancer se nyní aktivuje také v pozici Manettino RACE (FDE+).
Model Official Page

Ve sbírce
2020

Ferrari Roma

Ferrari Roma představuje vrchol výkonu v této kategorii díky svému přeplňovanému VS z rodiny motorů, který čtyři roky po sobě získal celkové ocenění lnternational Engine of the Year. V této verzi motor dosahuje 620 ev při 7500 ot. /min a je spojen s novou 8stupňovou převodovkou DCT, která byla představena na SF90 Stradale.
Model Official Page

Ve sbírce
2021

Ferrari 296 GTB

Výkon 296 GTB lze dále zvýšit nastavením Assetto Fiorano, které je vybaveno aerodynamickými prvky a funkcemi pro snížení hmotnosti, včetně tlumičů Multimatic odvozených ze závodů GT s pevným nastavením optimalizovaným pro použití na dráze, vysoce zatížených karbonových pomůcek na podvozku, přední nárazník a rozsáhlé použití lehkých materiálů v interiérech a exteriérech. Struktura některých komponentů, včetně dveřního panelu, byla zcela přepracována, aby se ušetřilo více než 1,2 kg. A konečně, kromě volitelného zadního skla z ultralehkého Lexanu®, obsahuje sestava Assetto Fiorano také volitelný vzhled inspirovaný 250 LM. Začíná to předním nárazníkem, jehož pozadí objímá středovou masku chladiče a rýsuje její obrysy, pokračuje nejprve na kapotě a poté podélně až ke střeše a zadnímu spoileru.
Model Official Page

Ve sbírce
2022

Ferrari 812 GTS

812 GTS je vybaveno všemi komponenty a řídicími systémy nové generace 812 Superfast a stejně jako on poskytuje působivé ovládání. Je vybaven elektrickým posilovačem řízení (EPS), který se v souladu s tradicí Ferrari používá k plnému využití potenciálu vozu z hlediska výkonu jeho integrací se všemi elektronickými ovládacími prvky dynamiky vozidla, včetně verze 5.0 patentovaného SSC Ferrari. Dalším z integrovaných systémů je systém Virtual Short Wheelbase 2.0 (PCV), který byl dále vyvíjen na základě zkušeností získaných od svého debutu na F12tdf.
Model Official Page

Ve sbírce
2023

Ferrari SF90 Spider

Stávající systém dynamického řízení byl dále vylepšen. Nyní označovaný jako elektronický systém Side Slip Control (essc) ověřuje dynamický stav vozu v reálném čase. Na základě těchto informací řídí stabilitu vozidla tím, že nezávisle dodává točivý moment prostřednictvím předních elektromotorů na vnitřní a vnější kolo (Torque Vectoring), což výrazně zlepšuje trakci při výjezdu ze zatáček a umožňuje mnohem jednodušší a intuitivnější jízdu na limitu.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2025

Ferrari Purosangue

Ferrari dalo Purosangue nejnovější verzi systémů dynamického řízení vozidla představené u svých nejvýkonnějších a nejexkluzivnějších sportovních vozů, včetně nezávislého řízení všech čtyř kol 812 Competizione a ABS „evo“ s 6směrným podvozkem Dynamic Senzor (6w-cos) 296 GTB. Světovou premiéru má také systém aktivního odpružení Ferrari. To velmi účinně kontroluje naklánění karoserie v zatáčkách a také kontaktní plochu pneumatiky na vysokofrekvenčních nerovnostech.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2025

Ferrari SF90 XX Stradale

Vozy speciální verze Ferrari posouvají výkon svých sériových modelů do nových extrémů. Některé, jako například 488 Pista a 812 Competizione, si vydobyly právoplatné místo v nedávném panteonu vzpínajícího se koně. Na druhé straně „program xx“ Ferrari nabízí vybrané skupině zkušených klientských řidičů extrémní vozy, které nejsou homologovány pro silnici, aby jely na trati na samém limitu. Jedním z takových modelů je FXX-K EVO. Ferrari nyní využilo tyto dvě různé sféry zkušeností a vytvořilo speciální verzi, která čerpá z konceptů programu, aby z ní udělala efektivně silniční XX: SF90 XX Stradale. Jeho výkon byl zvýšen do působivých nových výšin o dalších 30 koní. I díky specifické softwarové logice a použití radikálních nových aero řešení, v neposlední řadě pevného zadního křídla, které se jako první objevilo na silničním Ferrari od dob F50.
Model Official Page

Budoucí přírustky sbírky
2026

Ferrari 12Cilindri

Ferrari 12Cilindri je vybaveno ikonickým motorem V12 s přirozeným sáním z Maranella, nejčistším vyjádřením ducha Ferrari. Tato verze poskytuje výkon 830 K, přičemž maximální otáčky motoru jsou 9500 ot. /min.
Některá vylepšení implementovaná u tohoto modelu již byla přijata u speciální řady 812 Competizione, jako je výfukový systém s keramickým katalyzátorem, titanové ojnice a písty vyrobené z lehké hliníkové slitiny. Posuvné kladičky prstů – součást odvozená ze zkušeností Ferrari ve Formuli 1 – slouží k otevírání a zavírání ventilů, čímž snižují koeficient tření v kritických bodech a výrazně zlepšují výkon motoru.
Model Official Page